1. Szczegółowych informacji udzielają:
-
Specjalista do spraw ewidencji i świadczeń
Ewa Jachymczyk
tel. 33 851-49-91 w. 339
fax. 33 851-49-90
parter, stanowisko informacji
fax. 33 851-49-90
parter, stanowisko informacji
-
Specjalista do spraw rejestracji
Izabela Szeliga
tel. 33 851-49-91 w. 328
fax. 33 851-49-90
II piętro, pok. 23
fax. 33 851-49-90
II piętro, pok. 23
-
Specjalista do spraw rejestracji
Karina Tabor
tel. 33 851-49-91 w. 328
fax. 33 851-49-90
II piętro, pok. 23
fax. 33 851-49-90
II piętro, pok. 23
2. Informacje podstawowe:
Rejestracji można dokonać w dni pracujące od godziny 8:00 do 14:00 a w każdy trzeci piątek miesiąca od godziny 8:00 do 12:00.Poszukujący pracy zgłasza się, w celu dokonania rejestracji do powiatowego urzędu pracy. Poszukujący pracy może być zarejestrowany w więcej niż jednym powiatowym urzędzie pracy.
Rejestracja następuje w dniu zgłoszenia się do PUP, po poświadczeniu przez poszukującego pracy własnoręcznym podpisem przekazanych danych i złożeniu, w obecności pracownika PUP i pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych oraz o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu.
Osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako poszukujący pracy przekazuje pracownikowi powiatowego urzędu pracy w trakcie rejestracji następujące dane:
- imię albo imiona i nazwisko oraz płeć;
- obywatelstwo albo obywatelstwa;
- numer PESEL;
- imiona rodziców;
- datę i miejsce urodzenia;
- nazwisko rodowe;
- adres zameldowania na pobyt stały lub czasowy oraz adres do korespondencji;
- wykształcenie;
- ukończone szkoły;
- zawody wyuczone, zawody wykonywane, kwalifikacje wyodrębnione w zawodach oraz zawód, w którym osoba ta chciałaby pracować i ma ku temu odpowiednie kompetencje i kwalifikacje potwierdzone stosownymi dokumentami lub udokumentowaną ciągłość pracy w okresie minimum 6 miesięcy;
- poziom znajomości języków obcych;
- posiadane uprawnienia zawodowe;
- rodzaj i stopień niepełnosprawności, jeżeli dotyczy;
- okresy zatrudnienia z podaniem nazwy pracodawcy, zajmowanego stanowiska pracy, wymiaru czasu pracy i podstawy wykonywania pracy;
- okresy wykonywania innej pracy zarobkowej i opłacania składek na ubezpieczenia społeczne z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności;
- inne okresy zaliczane do okresu uprawniającego do zasiłku dla bezrobotnych, o których mowa w ustawie;
- sposoby rozwiązania stosunku albo stosunków pracy (stosunku albo stosunków służbowych) w ostatnich 6 miesiącach przed dniem rejestracji w zakresie koniecznym do ustalenia uprawnień do zasiłku dla bezrobotnych;
- kierunki szkoleń, którymi jest zainteresowany, oraz ewentualne zainteresowanie podjęciem zatrudnienia w krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
- fakty niezbędne do ustalenia możliwości przyznania statusu bezrobotnego, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy;
- numer rachunku bankowego, jeżeli posiada.
Zarejestrowana osoba jest zobowiązana zawiadomić powiatowy urząd pracy o wszelkich zmianach w danych przekazanych w trakcie rejestracji oraz w złożonych oświadczeniach w terminie 7 dni od dnia ich wystąpienia.
3. Dokumenty potrzebne do rejestracji:
- Dowód osobisty albo inny dokument tożsamości.
- Świadectwo szkolne lub dyplom ukończenia studiów, zaświadczenia o ukończeniu kursów lub szkoleń.
- Oryginały wszystkich świadectw pracy oraz inne dokumenty potwierdzające wymiar czasu pracy bądź wynagrodzenia.
- Dokumenty stwierdzające przeciwwskazania do wykonywania określonych prac, jeżeli takie posiada.
- Osoba niepełnosprawna ubiegająca się o zarejestrowanie jako poszukujący pracy, oprócz dokumentów, o których mowa wyżej, przedkłada dokumenty potwierdzające stopień niepełnosprawności.