WAŻNE! KOMUNIKAT W ZWIĄZKU Z ROZPRZESTRZENIENIEM SIĘ KORONAWIRUSA SARS-CoV-2 DOTYCZĄCY REJESTRACJI KLIENTÓW W URZĘDZIE.

W związku z sytuacją epidemiologiczną dotyczącą rozprzestrzeniania się koronawirusa w trosce o nas wszystkich - zarówno Państwa jak i pracowników urzędu - zwracamy się do Państwa (a szczególnie do osób powracających z zagranicy) z prośbą zapoznanie się i zastosowanie niniejszej informacji.

Ministerstwo Zdrowia poinformowało że każda, nawet nieubezpieczona osoba, będzie diagnozowana bezpłatnie w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem.
Reguluje to ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374).
 
W związku z powyższym Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej prosi o rozważenie tej informacji i powstrzymania się od rejestracji w powiatowym urzędzie pracy w celu m.in. uzyskania uprawnienia do korzystania z ubezpieczenia zdrowotnego.
 
Ponadto osoby ubiegające się o nadanie statusu bezrobotnego lub poszukującego pracy mogą złożyć wniosek w postaci elektronicznej do właściwego powiatowego urzędu pracy korzystając z systemu Praca.gov.pl https://www.praca.gov.pl .Możliwe są dwie ścieżki postępowania.
 
1. Pełna    rejestracja    elektroniczna,   która  polega  na  wniesieniu do urzędu  pracy wniosku wraz
z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. W tej sytuacji nie jest wymagana wizyta osoby w urzędzie pracy. Osoba otrzyma na konto w Praca.gov.pl decyzję o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy
i ewentualnym prawie do zasiłku w postaci elektronicznej.
 
2. Prerejestracja, która polega na złożeniu do urzędu pracy wniosku w postaci elektronicznej.
W tej sytuacji osoba ma możliwość umówienia się do urzędu pracy w dogodnym terminie w celu potwierdzenia poprawności przekazanych danych i dostarczenia załączników. - OBECNIE NIEDOSTĘPNE
 
W obecnej sytuacji zachęcamy do korzystania z możliwości pełnej rejestracji elektronicznej.
 
Jednocześnie informujemy, że osoby które nie dysponują profilem zaufanym, a posiadają dostęp do konta elektronicznego w banku, mają możliwość potwierdzenia swojej tożsamości
i założenia profilu zaufanego bez konieczności wizyty w punkcie potwierdzającym.
Szczegółowe informacje w tym zakresie na stronie https://pz.gov.pl.
 
Praca.gov.pl zapewnia również osobom bezrobotnym możliwość ubiegania się o usługi i świadczenia udzielane przez urzędy pracy poprzez złożenie np.: „Wniosku o przyznanie i wypłatę dodatku aktywizacyjnego", „Wniosku o przyznanie bonu zatrudnieniowego dla osoby bezrobotnej do 30 roku życia,, „Wniosku o skierowanie na szkolenie". W ten sposób osoby mają możliwość przekazania również do właściwego powiatowego urzędu pracy informacji związanych z wyrejestrowaniem m.in.: „Zgłoszenia wyjazdu lub braku gotowości do podjęcia zatrudnienia", „Zgłoszenia podjęcia pracy", „Zgłoszenia rozpoczęcia/ wznowienia działalności gospodarczej" i „Wniosku o pozbawienie statusu osoby bezrobotnej".
Osoby bezrobotne i poszukujące pracy mają możliwość zapoznania się również z informacjami dotyczącymi zasad rejestracji, usługami i formami wsparcia udzielanymi przez urzędy pracy, a także
z danymi kontaktowymi do poszczególnych urzędów pracy w ramach Wortalu PSZ (https://psz.praca.gov.pl). Aktualne oferty pracy, staży, praktyk zawodowych a także informacje
o szkoleniach, giełdach pracy, poradach grupowych udzielanych przez wszystkie urzędy pracy a także ochotnicze hufce pracy publikowane są w ramach Centralnej Bazy Ofert Pracy (https://oferty.praca.gov.pl).

Telefony kontaktowe Powiatowy Urząd Pracy w Cieszynie:
Sekretariat: 338 586 300
Informacja: 338 586 339 oraz 338 586 338
Informacje o publikacji dokumentu